10 دلیل برای اینکه هاست رایگان خوب نیست!

2 11,154

دریافت خدمت یا کالا به صورت رایگان همیشه لذت بخشه، اما معمولا در رابطه با میزبانی وبسایت و از دید کلی در علوم رایانه این خوب نیست، در حالی که فکر دریافت سرویس میزبانی رایگان حتی با کمترین خدمات پشتیبانی و همچنین سطح دسترسی ممکن است هر فردی را جذب کند!

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار و راهی برای کسب در آمد هستید به هیچ عنوان میزبانی رایگان رو به شما پیشنهاد نمیکنیم؛ حتی میزبانی با قیمت بسیار پایین بهتر از هاست رایگان است.
حالا در کاپ هاست ما 10 عیب از عیوب هاست رایگان رو به شما یادآور میشیم، مواردی که شاید از اونا با خبر نباشید.!

  1. خدمات دهی ضعیف:


    در میزبانی وب خدمات دهی بسیار مهم است، اگر وب سایت شما با مشکلی مواجه شود در زمان مراجعه به وبسایت خدمات رسان و درخواست کمک و راهنمایی ممکن است بعد از چنیدن روز پاسخ واقعی و کار آمد دریافت کنید، در ضمن طی چند روز سایت شما با همان مشکل در خدمت رسانی باقی خواهد ماند.
    و همچنین پل ارتباطی شما با بخش پشتیبانی وبسایت تنها بلیط(ticket) و ایمیل بوده که با تاخیر در پاسخگویی و پشتیبانی مواجه میشوید.
    از سوی دیگر، میزبان های وب غیر رایگان، روش های متعددی برای پشتیبانی به مشتریان فراهم کردند از جملهآن ها میتوان به
    تماس، ایمیل، تلفن، چت آنلاین، کانال انجمن، سیستم “بلیط” و رسانه های اجتماعی اشاره کرد.

     

  2. تبلیغات اجباری:

    در بسیاری از موارد وبسایت و یا شرکت میزبانی تبلیغات خود را به روی وبسایت شما اجرا میکند و این امری اجتناب ناپذیر در خدمات رایگان است.

    حتی اگر سرویس میزبانی وب رایگان باشد، ممکن است مجبور به نمایش تبلیغات از طرف شرکت میزبانی وب شوید در حالی که شما از نمایش آن آگاه نیستید و ممکن است در زمان دریافت سرویس رایگان از سوی وبسایت میزبانی هیچ اشاره ای به این موضوع نشده باشد.

    آگهی های تبلیغاتی معمولا در سطح سایت هستند و در بالای صفحه، پایین یا نوار کناری هر صفحه نمایش داده می شوند. به طور معمول، شما می توانید این تبلیغات را تنها با به روز رسان حساب خود با سرویس های پولی از سایت خود بردارید.

  3. سرعت پایین:

    میزبان های رایگان به طور کلی از سرعت دانلود و آپلود و همچنین سرعت نامناسب هارد و با سخت افزار با کاربرد پذیری پایین در سرویس رایگان استفاده میکنند که در نتیجه در سرعت سایت شما نیز تاثیر به سزایی دارد.
    همچنین این امر در رتبه سایت شما نیز بی تاثیر نبوده زیرا گوگل در سال 2010 اعلام کرد سرعت سایت شما در رتبه بندی نتایج جستجو تاثر گذار است و وب سایت های با سرعت بالا از رتبه بالاتری نسبت به سایت های دیگر برخوردار هستند که در پی آن موتور های جستجوی دیگر نیز این ویژگی را در نتایج جستجوی خود به کار بردند.

    با این توضیحات اگر از هاست رایگان استفاده میکنید بدیهی است که زمان بارگذاری طولانی تری برای سایت داشته باشید ولی نمیتوانید انتظار رتبه بالا برای سایت خود داشته باشید

    افزون بر این موارد با توجه به آنالیز های گوگل و وبسایت KIMETRIC که 40 درصد از کابران در جستجو ها وبسایت هایی با بارگذاری طولانی را رها میکنند! اگر زمان بارگذاری سایت شما طولانی تر از 3 یا 5 ثانیه است بهتر است به فکر تعویض هاست خود باشید.

     

  4. امنیت داده:

    در سرویس های رایگان نمیتوانید از امنیت برای اطلاعات نوشته شده در سایت خود و همچنین اطلاعات کاربران مطمئن باشید.
    با توجه به مطالعه های وبسایت SEL تعداد وبسایت های هک شده از 2015 تا 2016 به 32 درصد افزایش یافته و شما با خرید یک هاست میتوانید امنیت را  تا حدودی برای وبسایت خود تامین کنید، و یک میزبان وب قدرتمند میتواند جلو بروز مشکل های امنیتی را بگیرد.
    میزبان های وب رایگان برای اینکه شما را به خرید سرویس های پولی ترغیب کنند از راهکار هایی استفاده میکنند که یکی از آنها پایین آوردن سطح امنیتی و برداشتن لایه های امنیتی از جلوی سایت شما است. سرویس های رایگان اغلب دارای آسیب پذیری هایی هستند که دسترسی به اطلاعات و وبسایت شما را آسان تر میکند.
    خوشبختانه وبسایت هایی خدمات دهی هستند که سرویس های امن ارائه میکنند ولی شما هم باید مبلغ قابل توجهی برای این خدمات رسانی پرداخت کنید.

     

  5. فضای ذخیره پایین:

    در این هاست ها با کمبود فضای ذخیره اطلاعات هم روبرو میشوید.
    با کمی حساب و کتاب میتوان به این مسئله پی برد که فضای ذخیره پایین به عنوان مثال 1 یا 5 گیگ نمیتواند وب سایت شما را تا یک ماه یا یک سال بیشتر خدمات رسانی کند.

     

  6. از کار افتادگی بیشتر:

    در حالی که وبسایت های میزبانی بیش از 90 درصد اطمینان از آنلاین بودن سرویس هاستی خود میگویند در سرویس هاست رایگان این چنین نیست.
    سرور ها و هاست های این میزبان ها مدت زمان بالاتری را برای تعمیر و یا تعویض و همچنین به روزرسانی سرور ها به سر میبرند که در نتیجه آن شما هم زمان بیشتری را برای خدمات دهی به مشتریان خود از دست میدهید.

     

  7. ویژگی های کمتر:

    فضای ذخیره ای پایین تنها ویزگی بد هاست های رایگان نیست و شما با کمبود در موارد دیگر هم مواجه میشوید.

    ویژگی های مشترک موجود در خدمات میزبانی وب شامل نصب اسکریپت مشترک، تنظیم ایمیل، مدیریت پایگاه داده، تجزیه و تحلیل ترافیک و تنظیم زیر دامنه می باشد که در هاست های رایگان شما از این خدمات و همچنین ویژگی های گسترده تری محروم میشوید.

  8. بدون پشتیبان گیری خودکار:

    در اکثر وب سایت های میزبانی ویژگی در خدمات دهی آن ها وجود دارد که به طور خود کار از اطلاعات شما نسخه ای برای زمان ها ضروری میگیرد،
    اگر به هر دلیلی وبسایت شما دچار مشکل شد میتوانید اطلاعات خود را به آسانی بازگردانید.
    که هاست های رایگان از این ویژگی محروم اند.

     

  9. انتقال دشوار:

    اکثر وب سایت های میزبانی سرویس های رایگان خود را به گونه ای طراحی میکنند که کاربران آنها از دسترسی های پایین تری به فایل ها و پایگاه داده داشته باشند.
    اگر مجبور به انتقال سایت خود به یک وبسایت میزبان دیگری شوید در انتقال با مشکلاتی مواجه میشوید که شما را کفری میکند!
    این وبسایت های رایگان اغلب با طراحی این سرویس های رایگان تنها به جذب مشتری فکر میکنند و در هنگام لغو سرویس و درخواست به انتقال هاست کار را دشوار میسازند که در نهایت شما را مجبود به خرید سرویس از وبسایت خود کنند.

     

  10. ارائه دهنده خدمات میزبانی وب رایگان قابل اطمینان نیست:

    سایت شما ممکن است در هر زمان از بین برود!
    این وبسایت ها بدون مجوز و دارای گواهی های در ستاد enemad و کسب و کار های مجازی نیستند که در نتیجه اصطلاحا به آنها شرکت های fly-by-night
    میگویند، که ممکن است در هر لحضه سرویس خود را قطع کنند و دیگر شما قادر به دسترسی به اطلاعات خود نباشید.

همانطور که می بینید، میزبانی رایگان دارای مواردی جدی مانند خدمات مشتری ضعیف، تبلیغات مجانی، سرعت کم، آسیب پذیری های امنیتی، ذخیره سازی محدود و کمبود امکانات و ضعف در موارد دیگر است.


در نهایت، شما باید از خودتان بپرسید که آیا صرفه جویی ناچیز در صرف هزینه واقعا ارزش خطر کردن در استفاده از این میزبان ها را دارد؟
اگر در حال شروع ساخت یک وب سایت هستید و به فکر موفق شدن در راه اندازی کسب و کار خود هستید، به یک وبسایت میزبانی خوب هم نیاز دارید.

این را میتوانید با توجه به گسرش یک وبسایت میزبانی و رشد روز افزون آن متوجه شوید.

اگر به دنبال یک سرویس رایگان هستید به شما پیشنهاد میکنیم به دنبال وبسایت هایی باشید که در جشنواره های خود مانند سالگرد تولد سایت خود دست به ایجاد طرح های رایگان میزنند.

 

کاپ هاست هم با ویژگی های گوناگون میتواند یک انتخاب خوب برای شما باشد.

همچنین وبسایت کاپ هاست در بعضی جشن ها و ایام مختلف دست به سرویس دهی رایگان و طرح های جشنواره ای و همچنین تخفیفات ویژه میزند.

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به ایمیل شما ارسال می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
2 نظرات
  1. Mizbani می گوید

    ببخشید منبع رو لطف می کنید ؟

    1. امیر حسین جهانی می گوید

      منبعی نداره خودمون نوشتیم با توجه به تجربه شخصی خودمون
      منبع رو سایت خودمون بزنید کاپ لاگ(cuphost.net/blog)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.